Projectleider nieuwe website (ZZP)

juni 24, 2025
75 - 95
Application ends: augustus 6, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Omschrijving Opdrachtgever provincie Gelderland

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Opdracht

Binnen provincie Gelderland is de afdeling communicatie verantwoordelijk voor de corporate website www.gelderland.nl en subsites. Het online team binnen deze afdeling zorgt voor het dagelijkse functioneel beheer en contentbeheer.  

Eind 2025 start een nieuwe aanbesteding voor het CMS systeem. Vanuit afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) wordt de aanbesteding begeleid door een technisch projectleider.

Voor de afdeling Communicatie zijn we op zoek naar een projectleider nieuwe website. De projectleider stuurt een projectgroep aan van circa 6 personen (deels zelf samen te stellen). Deze projectgroep zorgt voor een nieuw ontwerp, een goede set van functionele eisen, een implementatieplan van het nieuwe CMS en een volledige lancering van de nieuwe website. 

Verder moet de projectleider de volgende zaken opleveren:   

  • Visiedocument provincie Gelderland online 2035.
  • Nieuw (vraaggericht) ontwerp op basis van behoeften verschillende doelgroepen. 
  • Kaderdocument omnichannel strategie (welke informatie plaats je waar).
  • Functioneel programma van eisen (PvE) en technische architectuur (snijvlak met technische projectleider). 
  • Uitgewerkte functionele gunningscriteria.
  • Kwaliteitskader digitale toegankelijkheid en inclusie.  
  • Beveiligingskader en privacykader (snijvlak met technisch projectleider).
  • Governance document (afspraken over eigenaarschap, rollen en contractbepalingen).

De taken enverantwoordelijkheden bestaan met name uit: 

  • Projectteam opbouwen en aansturen.
  • Planning en afstemming met technisch projectleider. 
  • Stakeholders in kaart brengen en relatienetwerk opbouwen. 
  • Opleveren van hierboven genoemde documenten en ontwerpen. 


Vereisten

Eis 1 Beschikbaarheidseis

Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2025 tot en met 31 augustus 2026 voor gemiddeld 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 6 maanden. Bij een eventuele verlenging zal het aantal uren opnieuw bepaald worden op basis van het te verwachten werkaanbod.

 

Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 15 september 2025 inzetbaar is voor gemiddeld 24 uur per week. 

 

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

 

Eis 2 Overige eis

U voegt een CV van maximaal 5 pagina’s A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4’s, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4’s beoordeeld, waarna de overige A4’s buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet

Eis 3

Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 10 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2010 – heden) met het werken in projecten op strategisch en tactisch niveau in de webontwerpsector en frontend development binnen bestuurlijk complexe organisaties.

Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 10 jaar ervaring voldoet.

Eis 4

Kandidaat heeft aantoonbare ervaring (opgedaan in de periode 2020 – heden) met het leiden van vergelijkbare projecten die betrekking hebben op websiteontwikkeling en/of CMS-implementaties.

Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 2 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet.

Eis 5

Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met UX/UI, zowel gebruikerservaring als ervaring met interfaceontwerp. 

Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 2 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet.


Gunningscriteria

Wens 1 (25 punten)

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met Agile/Scrum, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met Agile/Scrum (25 punten)
  • Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met Agile/Scrum (10 punten)
  • Kandidaat heeft geen ervaring met Agile/Scrum (0 punten)

Wens 2 (25 punten)

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met stakeholdermanagement, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. 

  • Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met stakeholdersmanagement (25 punten)
  • Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met stakeholdermanagement (10 punten)
  • Kandidaat heeft geen ervaring met stakeholdermanagement (0 punten)

Wens 3 (25 punten)

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met Digitale toegankelijkheid (WCAG 2.2), aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met Digitale toegankelijkheid (WCAG 2.2) (25 punten)
  • Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met Digitale toegankelijkheid (WCAG 2.2) (10 punten)
  • Kandidaat heeft geen ervaring met Digitale toegankelijkheid (WCAG 2.2) (0 punten)

Wens 4 (25 punten)

Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring met webbeveiliging en zoekmachineoptimalisatie (SEO), aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit kennis van en ervaring met webbeveiliging en zoekmachineoptimalisatie (SEO) blijkt (25 punten)
  • Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit kennis van en ervaring met webbeveiliging en zoekmachineoptimalisatie (SEO) blijkt (10 punten)
  • Kandidaat heeft geen kennis van en geen ervaring met webbeveiliging en zoekmachineoptimalisatie (SEO) (0 punten)
    

Beoordeling


Provincie Gelderland beoordeelt de cvs van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit. De 3 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.


Competenties te toetsen in interview

Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:

  1. Analytisch vermogen: Je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Verder spoor je mogelijke oorzaken van problemen op en zoek je naar ter zake doende gegevens. Je bent in staat onvolledige of onbetrouwbare informatie te identificeren en je kan hoofd- en bijzaken duidelijk onderscheiden. Je denkt voordat je wat doet. 
  2. Plannen en organiseren: Je bepaalt op effectieve wijze doelen, prioriteiten en benodigde acties. Bovendien geef je tijd en middelen aan om deze doelen te kunnen bereiken. Je bent in staat om onderhandelingen te voeren om te zorgen dat het project binnen de scope, tijdlijn en het budget blijft.
  3. Proactief/initiatief nemend: Je onderzoekt de wensen en behoeften van de (interne of externe) klant/gebruiker en handelt hiernaar. Hiermee begin je liever uit jezelf dan dat je passief afwacht. Je wil verbeteren en denkt vooruit. 
  4. Samenwerkingsgerichtheid: Je levert een bijdrage aan een gezamenlijk resultaat en bent in staat om in teamverband daaraan te werken. Je raadpleegt en betrekt anderen, informeert anderen pro-actief en stemt af met anderen. Je bent sociaal en geeft ruimte aan anderen. Je bent in staat om het projectteam en stakeholders te motiveren, richting te geven en problemen snel op te lossen. Je communiceert helder met zowel technische als niet-technische stakeholders. 
  5. Verbindend vermogen: Je bent in staat relaties op te bouwen, te onderhouden en diverse partijen bij elkaar te brengen en aan elkaar te verbinden om tot resultaat te komen.

Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:

  • Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie – 10 punten
  • Voldoet voldoende aan competentie – 5 punten
  • Voldoet onvoldoende aan competentie – 0 punten

In totaal zijn er vijf (5) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren. 

Kandidaat dient minimaal een score van 25 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 25 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.


Planning
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 28 juli 2025, 09.00 uur. 

Interviewfase
De interviews vinden plaats op dinsdag 19 augustus 2025. 

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.