Kwartiermaker Opdrachtgeverschap (ZZP)
Organisatie
De provincie streeft naar een circulaire samenleving in 2050: een samenleving waarin we zuinig omgaan met onze grondstoffen. Vanuit verschillende beleidsvelden dragen wij als provincie bij aan dit doel. We passen onze manier van werken aan door nieuwe ideeën te stimuleren, gedrag te veranderen en regels aan te passen.
Dat vraagt veel samenwerking met de buitenwereld en met andere afdelingen binnen de provincie organisatie. Het team Circulaire Samenleving neemt het voortouw in het uitvoeren van projecten op de focusthemas in de Middellange Termijnstrategie Circulaire Samenleving 2025-2035 (vaak samen met collegas uit andere teams), met bewustwording/communicatie en kennisontwikkeling binnen en buiten de organisatie, het voeren van regie en het monitoren van activiteiten en voortgang van de opgave.
Een belangrijk thema in de Middellange Termijnstrategie Circulaire Samenleving is het versterken en verankeren van circulair opdrachtgeverschap. Dit houdt onder andere in dat we meer zicht willen krijgen op de grondstoffen die de provincie inkoopt, beheert (of: in eigendom heeft) en afstoot. Hierbij focussen we ons op mobiliteit, ICT en ons eigen gebouw/kantoor, omdat daar veel grondstoffen in omgaan. We zoeken een Kwartiermaker Circulair Opdrachtgeverschap die samen met de betreffende afdelingen gaat kijken wat we in ons eigen werkproces rond opdrachtgeverschap, beheer en systemen moeten aanpassen.
Resultaatopdracht
Als kwartiermaker breng je opgaven in beweging en zet je processen in gang. Het beoogde resultaat is dat de afdelingen in de toekomst zelfstandig hun circulaire activiteiten kunnen uitvoeren, waarbij jij de startmotor en aanjager bent en hen helpt te structureren. De focuspunten van de functie worden in grote mate bepaald door de opgaven. In jouw rol van kwartiermaker verken je de ambities, energie en urgentie. Je werk bestaat in elk geval uit de volgende deelresultaten:
- Het maken, implementeren en monitoren van plannen, samen met betreffende afdelingen.
- Het leggen en onderhouden van externe contacten met organisaties die ervaring hebben met vergelijkbare vraagstukken.
- Het (her)inrichten van processen in consensus met de afdelingen.
- Het (laten) aanpassen/inrichten van het beheermanagementsystemen en de daarbij behorende processen om de benodigde data betreffende materialen toegankelijk te maken met de daarbij behorende kwaliteitscontrole.
- Het helpen opzetten/ontwikkelen van dashboards om voortgang te monitoren.
- Het ontwerpen/implementeren van werkprocessen die benodigd zijn om de circulaire doelstellingen te borgen, waaronder training/hulp aan assetbeheerders en/of projectleiders.
- Het maandelijks rapporteren van de voortgang aan de programmamanager CS en de managers van de betrokken afdelingen.
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met data ontsluiting en informatieprocessen;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met veranderprocessen en procesinrichting;
Selectiecriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare met assetmanagement systemen, benoem dit duidelijk in het cv; (40 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers in veranderprocessen; (30 punten)
6. Aantoonbare affiniteit met duurzaamheid, circulariteit en verduurzaming, geef hiervan een aparte toelichting in het cv; (30 punten)
Competenties
- Je kunt goed samenwerken en bent een verbinder, je hebt het vermogen om effectief samen te werken met verschillende afdelingen en teams om gezamenlijke doelen te bereiken.
- Je kunt anderen overtuigen en meekrijgen in de beoogde verandering
- Je bent communicatief vaardig en in staat (complexe) voorstellen helder te verwoorden, zowel mondeling als schriftelijk
- Je toont eigenaarschap en pakt door, ook als het lastig is
- Je bent proactief en neemt initiatief
- Je hebt een sterk ontwikkeld analytisch vermogen
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 3 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.