De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collegas in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Opdracht
De Omgevingsdienst Rivierenland is opzoek naar een Adviseur Bodem.
De wijzigingen binnen het vakgebied bodem volgen elkaar in rap tempo op. Voorbeelden zijn de veranderende wet- en
regelgeving (Omgevingswet) en meer aandacht voor zeer zorgwekkende stoffen (asbest, PFAS). Volgens het Rijk zijn bodem
en water meer dan ooit sturend bij ruimtelijke ontwikkelingen. Ook de regie op de ondergrond wordt steeds belangrijker en
data en GEO-informatie spelen in toenemende mate een cruciale rol om het werk goed uit te kunnen voeren. Als
bodemadviseur heb je dus steeds met nieuwe uitdagingen te maken. Als dit je aanspreekt en je denkt dat jouw kennis en
ervaring kan bijdragen aan oplossingen voor de fysieke leefomgeving, lees dan verder!
Verantwoordelijkheden
Je belangrijkste werkzaamheden
Jij zorgt ervoor dat er in plannen voor de fysieke leefomgeving op een verantwoorde manier rekening wordt gehouden met
het aspect bodem. Jij adviseert gemeenten en je collegas bij bestemmingsplanprocedures, ruimtelijke ordening (RO)
projecten, VTH-taken en juridische procedures. Ook beoordeel je meldingen Bbk met de bijbehorende partijkeuringen en
verstrek je bodeminformatie in die gevallen dat ons BIS tekort schiet. Je beoordeelt bodemonderzoeken bij aanvragen
omgevingsvergunningen en voert zo nodig overleg met de initiatiefnemer of het adviesbureau. Je helpt gemeenten bij het
opstellen van bodembeleid.
Daarnaast Lever je een bijdrage aan de kwaliteit van de producten die door de ODR worden geleverd en je onderneemt op dit vlak
ook initiatieven.
Jouw team
Binnen het team Bodem werken ongeveer 16 gedreven bodemadviseurs en bodemtoezichthouders. Allemaal specialisten
die met passie hun werk uitoefenen en hun kennis delen. Maar die ook veel waarde hechten aan een goede en gezellige
werksfeer. Een team waar je veel vrijheid krijgt, maar waar ook veel verbinding is en gelachen wordt. Dat blijkt ook tijdens
het jaarlijkse teamuitje. De sfeer is echt goed in dit team.
Wat we je bieden
Je krijgt veel vrijheid en goede voorzieningen. We wisselen thuis werken en op kantoor werken af.
Je krijgt volop ruimte voor ontwikkeling en groei. Dat kan binnen je eigen vakgebied en team zijn, maar ook daarbuiten. De
werksfeer is gezellig, informeel en open. Je collegas zeggen dat ODR als een warm bad voelt. Er worden ook regelmatig
leuke activiteiten georganiseerd buiten het werk om. Je kunt bij ons parkeren voor de deur. Geen parkeerkosten en niet
zoeken naar een plekje.
Wat jij in huis hebt
Jouw hart ligt bij bodem. En meer! Je ziet het als een uitdaging om mee te denken en naar oplossingen te zoeken. Je denkt
in kansen en niet in belemmeringen. Je hebt een goed inlevingsvermogen en oog voor verschillende belangen. Je bent een
fijne collega en gesprekspartner die stevig in zijn schoenen staat. Je vindt het fijn om zelfstandig aan de slag te gaan, maar
je zoekt ook de samenwerking op. Je deelt informatie en kennis met anderen en vraagt andersom ook hulp en advies aan
hen. Samen kom je namelijk verder.
Vereisten
1. ‘Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur bij een gemeente of omgevingsdienst.
Selectiecriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur bij een gemeente of omgevingsdienst (30 punten);
5. Een afgeronde relevante opleiding; in het vakgebied van bodem (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van gemeenten en collegas bij bestemmingsplanprocedures (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het beoordeln van bodemonderzoeken (25 punten).
Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
- Klantgericht
- Daadkracht
- Luisteren
- Klantgericht
- Accuraat
- Resultaatgericht
- Samenwerken
- Assertiviteit
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn in overleg te plannen.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 3 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.