BRP Specialist (ZZP)
Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannen en boeiend.
Opdracht
Dankzij jou worden onze burgers geadviseerd in complexe BRP-zaken.
Je gaat werken in onze backoffice en daar houd jij je vooral bezig met (complexe) aanvragen op het gebied van Basisregistratie personen (BRP), burgerlijke stand en nationaliteitswetgeving. Je bent gedreven om de kwaliteit van de BRP te handhaven en je zorgt samen met collega’s ervoor dat het proces van A tot Z volgens wet- en regelgeving verloopt.
Wat ga je doen?
– Je biedt ondersteuning aan de medewerkers van het team op het gebied van complexe mutaties en correcties in de BRP en voert dit ook zelf uit. Daarnaast voer je kwaliteitscontroles van de BRP uit, herstelt eventuele fouten en zorgt ervoor dat de kwaliteit van de BRP voldoet aan de eisen die hieraan worden gesteld;
– Je neemt verzoeken aan tot immigratie, beoordeelt brondocumenten en verzorgt de verwerking in de BRP;
– Je volgt ontwikkelingen en (wets)wijzigingen op het vakgebied. Je doet verbetervoorstellen voor beleidsaanpassing;
– Je analyseert, adviseert en past tijdig bestaande procedures en processen aan of stelt nieuwe op. Op een positieve en effectieve wijze neem je hierin collegas mee;
– Je hebt een signalerende rol bij zowel adres- als identiteitsfraude;
– Je levert een inhoudelijke bijdrage aan het interne controle proces/zelfevaluatie BRP, actualisering verordeningen en reglementen;
– Je bent vraagbaak en verstrekt informatie aan burgers en instanties over specialistische producten en complexe vragen.
Goed om te weten is dat een deel van de werkzaamheden in samenspraak met je collegas worden verdeeld, zodanig dat er uiteindelijk een evenwichtig en uitdagend werkpakket ligt die past bij jouw ervaring, competenties en interesse.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als BRP-specialist;
3. Aantoonbaar in het bezit van een diploma BABZ of gelijkwaardig;
4. Aantoonbare werkervaring met een applicatie burgerzaken;
5. Bring your own device is van toepassing. In geval van zzp/ zzp tussenkomst : dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten, een laptop word verzorgd door de opdrachtgever. In andere gevallen wordt er een laptop + telefoon geleverd door Barneveld.
Selectiecriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als BRP specialist (40 punten);
7. Aantoonbaar in het bezit van een diploma BABZ aangevuld met de module BRP specialist (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Centric Burgerzaken (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (30 punten).
Competenties
– Communicatief sterk;
– Resultaatgericht;
– Initiatiefrijk;
– Proactief.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 1 juli 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 20 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.