Senior Jurist grondzaken/vastgoed
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 500 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je komt te werken bij het team Ontwikkeling. Als directe collegas heb je projectmanagers, projectassistenten, juristen grondzaken en planeconomen. Bij elkaar ongeveer 20 collegas.
Opdracht
De gemeente is voor het team Ontwikkeling op zoek naar een ervaren jurist grondzaken. Door uitval en het inwerken van een nieuwe medewerker is er (tijdelijk) ondercapaciteit. Wij zoeken een ervaren jurist die dossiers op het gebied van grondzaken zelfstandig kan oppakken. Wij gaan uit van 2 of 3 dagen per week.
Opdracht
De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een ervaren senior jurist grondzaken.
De werkzaamheden bestaan onder meer uit:
- Het afhandelen van grondtransactiedossiers voortkomend uit projectontwikkeling, de uitvoering van volkshuisvestingsbeleid en gerelateerd aan beheer van de openbare ruimte;
- Juridische ondersteuning bij infrastructurele projecten en de verkoop van gemeentelijk vastgoed;
- Het voeren van onderhandelingen en verrichten van werkzaamheden ter vastlegging van afspraken tussen partijen;
- Het opstellen en toetsen van privaatrechtelijke (model-) overeenkomsten zoals samenwerkings-, koop- en anterieure overeenkomsten;
- Ondersteuning van projectteams, waarbij je de juridische- en vastgoedbelangen behartigt.
Daarnaast in voorkomende gevallen aangevuld met:
– Controle op de naleving van overeenkomsten;
– Het bijstaan en adviseren in procedures;
– Het grondbeleid instrumentarium verder uitwerken en uitdragen;
– Het adviseren over wijzigingen van relevante wet- en regelgeving in het team.
Vereisten
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als jurist grondzaken/vastgoed.
Gunningscriteria
5. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist grondzaken/vastgoed en gebiedsontwikkeling bij een gemeente (45 punten);
6. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in juridische richting (25 punten);
7. Een afgeronde sonroerend goed (bijvoorbeeld Grotius) (10 punten);
8. Per 1 juli 2025 beschikbaar voor 16 tot 24 uur per week (20 punten).
Competenties
– Zelfstandig kunnen werken;
– Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
– Proactief;
– Stressbestendig;
– Nauwkeurig;
– Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
– Enthousiast;
– Flexibel.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Gezien de opdracht is hybride werken zeker mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 26 juni 2025 tussen 15.00 en 17.00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 19 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.