Interne auditor (ZZP)
Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
In verband met een lopende wervingsprocedure is de Gemeente Gooise Meren tussentijds op zoek naar een Auditor die Team Control kan bijstaan in haar werkzaamheden ten behoeve van de interimcontrole. In samenwerking met de collega auditor pak je onder andere de volgende werkzaamheden op:
- Je voert zelfstandig VICs uit op de significante processen aan de hand van de werkprogrammas. Je verwerkt de documentatie conform onze werkwijze zodat deze kan worden aangeboden aan de accountant en rapporteert de bevindingen middels een memo aan de Concerncontroller.
- Je ondersteunt Team Control in de professionaliseringsslag die ze wil maken op gebied van de uitvoer van de VIC. Hiervoor ga je met een frisse blik onze VICs beoordelen en op basis daarvan stel je (eventueel) nieuwe werkprogrammas op, je stelt een best practice op voor proceseigenaren hoe zij hun dossiers opleveren (inclusief audittrail), bespreekt deze met de managers en traint vervolgens de proceseigenaren in de nieuwe werkwijze.
- Je implementeert de frauderisicoanalyse in de werkprogrammas van Team Control.
Minimumeisen
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij provincies, gemeenten en/of gemeenschappelijke regelingen met het uitvoeren van interne audits en/of Verbijzonderde Interne Controles (VICs);
2. Aantoonbare kennis van gemeentelijke wet- en regelgeving (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan);
3. Fysieke aanwezigheid op het gemeentehuis op maandag en dinsdag voor werkdagen van 8 uur;
4. Beschikbaar per 28 juli 2025 voor 20 uur per week.
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van audits en/of verbijzonderde interne controles (VIC) bij gemeenten (45 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van een VIC op het onderdeel Subsidies (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van een VIC op het onderdeel Sociaal domein (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van een VIC op het onderdeel Treasury (15 punten);
Competenties
– Je benadert zaken met een positief-kritische houding en werkt zorgvuldig;
– Je hebt een helicopterview;
– Je kan goed zelfstandig werken en hebt een ondernemende houding;
– Je kan met alle lagen in de organisatie overtuigend communiceren en blijft altijd objectief en onafhankelijk in je werk als intern auditor;
– Je weet hoe complex het belangenspel binnen een politieke context kan zijn. Je weet op natuurlijke wijze invloed uit te oefenen binnen de driehoek van college, directie en de afdelingen.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: (maandag t/m vrijdag). Een minimumeis is dat je maandag en dinsdag fysiek op het gemeentehuis aanwezig kan zijn voor een werkdag van 8 uur.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op donderdag 3 juli 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 23 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.