Organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma Bunnik bouwen voor elkaar waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.
Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.
Opdracht
Jij bent onze expert als het gaat om informatievoorziening, informatiestromen en informatiebehoefte van gemeente Bunnik. Je adviseert en begeleidt de organisatie bij het optimaliseren van de informatievoorziening in een veranderende omgeving. Daarbij heb je een prominente rol bij het bepalen van de informatiestrategie, het maken van informatieplannen en in de projecten. Daarnaast neem je deel aan gezamenlijke overleggen met collega-beleidsadviseurs van andere gemeenten in de regio en de professionals van de RID-Utrecht en RAZU. Je bent actief in het opbouwen en onderhouden van relatienetwerken bij de overheid en andere relevante sectoren in de IT-wereld. Je vervult een actieve rol binnen een regionaal programma informatievoorziening bij de RID-Utrecht. Ook ben je hierin de verbindende schakel voor je Bunnikse collegas. Tot slot initieer je de ontwikkeling van beleid en instrumenten ter ondersteuning van de veranderingen, bijvoorbeeld door middel van een projectplan, informatiearchitectuur en sturingsinformatie.
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager bij een gemeentelijke organisatie.
Gunningscriteria
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met informatie- en procesmanagement bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met accounthouderschap van gemeenschappelijke regelingen (licht dit duidelijk toe in het cv) (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met intergemeentelijke samenwerking binnen een gemeentelijke regio (benoem hier van minimaal 1 voorbeeld in het cv) (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering binnen het vakgebied informatie in de afgelopen 7 jaar (15 punten).
Competenties
– Je kunt direct volledig zelfstandig werken en het gemeentebestuur adviseren;
– Je bent breed inzetbaar op het vakgebied informatie;
– Je kunt de juiste prioriteiten stellen en je doet wat nodig is;
– Je kunt inschatten wat bestuurlijk of anderszins aandacht nodig heeft;
– Je staat stevig in de schoenen;
– Je blijft zich comfortabel voelen als duidelijkheid ontbreekt;
– Je kunt verbindingen leggen tussen verschillende invalshoeken van het vakgebied informatie, je hebt een brede blik;
– Je zoekt samenwerking met partners en durft daarbij ook zaken uit handen te geven;
– Je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief;
– Je bent sociaal- en communicatief vaardig, zowel mondeling, als schriftelijk;
– Je hebt oog voor jouw collegas.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt flexibel vervuld, dat wil zeggen in nader overleg met elkaar worden de werkdagen bepaald. Hybride werken is mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 24 juni van 14.00 uur tot 18.00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 20 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.