Jeugd consulent (ZZP)

juni 13, 2025
45 - 65
Application ends: juni 18, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk

Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken. Edam-Volendam is een wereldmerk.

Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid en onderlinge verbondenheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. We zetten onszelf in als mensen met ieder onze eigen kwaliteiten en bundelen zo onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente. Onze missie luidt dan ook: Ondernemend en Betrokken.

De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Als gemeente kijken we van buiten naar binnen (samen met de inwoner), werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer en is er voor de medewerker ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.


Opdracht

Het team Jeugd, onderdeel van het Breed Sociaal Loket, is specifiek verantwoordelijk voor de behandeling en afhandeling van aanvragen in het kader van de Jeugdwet. Als jeugdconsulent zorg je ervoor dat de juiste zorg wordt geboden aan de jeugd. Dit doe je door de juiste handvaten aan te reiken aan de organisaties die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering. 
Als jeugdconsulent zorg je voor een goede afhandeling van zowel eenvoudige als complexe aanvragen van inwoners op het gebied van de Jeugdwet. Je wordt verantwoordelijk voor een breed scala aan interessante en uitdagende taken, waaronder:

  • Tijdens een keukentafelgesprek vul je samen met de inwoner(s) een perspectiefplan in en zet je passende hulpverlening in;
  • Je voert procesregie waar nodig waarbij je zicht houdt op de gemaakte afspraken door middel van telefonisch contact, voortgangsgesprekken en/of (tussen)evaluaties;
  • Indien nodig schaal je tijdig op naar bijvoorbeeld de beschermtafel of af in het belang van de inwoner.
  • Regelmatig heb je contact met je collegas van het Breed Sociaal Loket;
  • Indien nodig kun je een Multi Disciplinair Overleg (MDO) voorzitten;
  • Je bent onderdeel van een netwerk met verschillende gecontracteerde partijen en verantwoordelijk voor het onderhouden en versterken van integrale samenwerking in het belang van de inwoner(s).
    

Vereisten

1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. ‘Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
3. Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv);
4. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente tot 40.000 inwoners.

Gunningscriteria

5. Een aantoonbare afgeronde opleiding pedagogiek, SPH of MWD op hbo bachelor niveau (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van- en werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de jeugdwet (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het voeren van procesregie bij casuïstiek binnen het zorgdomein (35 punten);


CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de kandidaat.


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. 

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 18 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.