Projectleider IJsselveld-Oost

juni 6, 2025
3000 - 3500
Application deadline closed.

Projectleider IJsselveld-Oost

Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ons stadje.

Opdracht
– Uitvoering geven aan de opgaven zoals die zijn geformuleerd, samen met collegas intern en partners. Je neemt voortouw in het project;
– De nog (deels) uit te voeren opgaven zijn: verkeersveiligheid verbeteren, vraagstuk Buurthuis, activiteiten voor moeilijk bereikbare jongeren, realiseren buitensportvoorziening, kunstproject in de wijk, andere invulling voor het wijkspreekuur;
– Lokale partners met elkaar verbinden, bij elkaar brengen en brainstormen over ideeën om de wijk naar een hoger niveau te tillen;
– Actief in overleg met de kerngroep van bewoners, terugkoppelen stand van zaken en oppakken nieuwe ideeën. In gesprek met de inwoners;
– In overleg zijn met partners (collegas intern, welzijnsorganisatie, politie, woningbouwcorporatie);
– Aansluiten bij al lopende plannen en projecten van vooral de woningbouwcorporatie en welzijnsorganisatie en lopende beleidsdocumenten. Er is winst te behalen door slim te koppelen in de verschillende dossiers en opgaven;
– Monitoren van het project;
– Actief in overleg met verantwoordelijke wethouder;
– De gemeenteraad per kwartaal informeren.


Vereisten 

1. Aantoonbare werkervaring met bewonersparticipatie;
2. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.  

Gunningscriteria 
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (15 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente (50 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met welzijnsorganisaties (10 punten);

Competenties
– Out of the box en creatief denken;
– Verbinder en netwerker;
– Neemt een actieve projectleider/kartrekkers rol in het project;
– Liefst zo snel mogelijk beschikbaar voor een periode van 6 maanden voor maximaal 8 uur per week.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 23 en 24 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk in week 22 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 3 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.