Projectleider GIZ

mei 15, 2025
4000 - 4900
Application ends: mei 19, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.Wanneer gebruik wordt gemaakt van de optie tot verlenging, wordt de inhuuropdracht onder gelijkblijvende voorwaarden verlengd

Opdrachtgever


VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdracht
Afdeling Jeugdgezondheidszorg (JGZ)

De Jeugdgezondheidszorg van Gelderland-Midden adviseert en begeleidt bij het opgroeien en opvoeden van kinderen en jongeren en biedt preventieve sociaal-medische zorg, advies, voorlichting en begeleiding. Deze zorg is laagdrempelig, onafhankelijk en voor alle ouders en/of jeugdigen toegankelijk.

We hebben alle kinderen vanaf de start (-9 maanden) tot 18 jaar in beeld: kinderen waar het goed mee gaat én kinderen waar zorgen over zijn. We staan naast de kinderen en hun ouder(s)/verzorger(s) en gaan uit van hun eigen kracht. Daarbij geven we extra aandacht en zorg aan ouders en kinderen die dat nodig hebben.

Wij zetten ons in om kinderen een gezonde en veilige basis te geven voor hun verdere leven. We richten ons zowel op het kind als op zijn/haar leefomgeving in de brede zin: thuis, voorschoolse voorzieningen, school en omgeving.

Wat ga je voor ons doen?

De huidige overgang van de gespreksmethodiek SamenStarten (SaSt) naar Gezamenlijk Inschatten Zorgbehoefte (GIZ) vormt een significante uitdaging voor de JGZ-professionals in de Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland Midden. De overgang naar GIZ moet snel en efficiënt worden gerealiseerd om te voldoen aan de nieuwe landelijke richtlijnen en om te zorgen dat ouders en jongeren in Gelderland Midden adequaat ondersteund blijven worden. Daarnaast is de overstap van SamenStarten naar GIZ ingegeven door de behoefte om onze werkwijze verder te professionaliseren en beter aan te sluiten op de complexer wordende hulpvragen in het zorglandschap. In de functie van projectleider GIZ werk je nauw samen met de scholingscoördinator, beleidsadviseurs, jeugdgezondheidszorg professionals en het management JGZ. Je bent medeverantwoordelijk voor de uitwerking en implementatie van de GIZmethodiek.  

Je voert in het project Implementatie GIZ de volgende taken uit:

  • Je stelt een plan van aanpak op.
  • Je begeleidt en stuurt projectleden aan.
  • Je zorgt voor effectieve implementatie van GIZ.
  • Je zorgt voor een naadloze overgang van SaSt naar GIZ met behoud van de kwaliteit van ondersteuning.
  • Je ontwikkelt en implementeert een gestructureerd trainingsprogramma voor alle JGZ-professionals.
  • Je herziet en actualiseert de bestaande SaSt-materialen en werkinstructies om ze geschikt te maken voor GIZ en adviseert op inhoud over benodigde aanpassingen van de inrichting van ons digitale kinddossier in relatie tot GIZ.
  • Je bewaakt en rapporteert over de voortgang van het project aan de opdrachtgever.
  • Je adviseert het MT-JGZ.
  • Je bewaakt de tijdslijnen en zorgt voor goede communicatie zowel intern als extern.
  • Je neemt beslissingen bij de ontwikkeling van beleid.
  • Je bewaakt budgetten in relatie tot het project.
  • Je werkt samen met andere JGZ-organisaties en het NCJ om een landelijk plan van aanpak voor de implementatie van GIZ (en Video Interactie Begeleiding) te ontwikkelen.
  • Je bent in staat draagvlak te creëren bij belangrijke betrokkenen en stakeholders, zowel intern als extern
    en maakt bijvoorbeeld de nieuwe werkwijze GIZ kenbaar aan ketenpartners binnen de gemeentelijke kansrijke start coalities

Verder verwachten we van je dat je als projectleider JGZ breed inzetbaar bent in de Jeugdgezondheidzorg:

  • Je bent proactief in het signaleren van- en anticiperen op ontwikkelingen. Je verzamelt en bestudeert relevante informatie en adviseert actief over de implementatie en de uitvoering van reeds vastgesteld beleid.
  • Je leidt, organiseert en voert projecten en activiteiten uit in het kader van beleidsadvisering en kwaliteitsverbetering en ten dienste van implementatie van nieuwe ontwikkelingen.
  • Je geeft consequenties aan van (extern) beleid en adviseert het MT hierover.
  • Je onderhoudt interne- en externe contacten en voert zo nodig overleg met betrokkenen.
  • Je fungeert als adviseur en vraagbaak voor MT en eventueel anderen op deelonderwerpen

Vereisten

1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;
2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een overheidsinstelling;
4. Aantoonbare werkervaring binnen de Jeugd Gezondheidszorg in de afgelopen 3 jaar;

Selectiecriteria 


5. Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de Jeugd Gezondheidszorg binnen een overheidsinstelling (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met adviesvorming naar management binnen een overheidsinstelling (motiveer je antwoord in het cv) (20 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een overheidsinstelling (20 punten).

Competenties

  • Je kunt met een overstijgende blik complexiteit overzien: je coördineert en je durft besluiten te nemen;
  • Je hebt een proactieve en zelfstandige houding; je kunt echter ook goed in teamverband werken;
  • Je hebt goede contactuele eigenschappen en een flexibele instelling;
  • Je hebt lef om proactief in te zetten op ontwikkelingen;
  • Je bent zowel verbaal als schriftelijk sterk. Een presentatie geven, een projectplan of memo schrijven of afspraken helder op papier zetten levert geen problemen op.

Klachtenprocedure

Indien u een klacht heeft, kunt u het klachtenformulier en de procedure klachtenafhandeling bij Aanbestedingen Veiligheidsregios per e-mail opvragen via inkoop@vggm.nl. Klachten hebben betrekking op aspecten van de DAS procedure. Klachten kunnen niet gaan over het aanbestedingsbeleid van VGGM. Het indienen van een klacht zet deze procedure niet stil.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 26 mei 2025.


Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now. 


De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 19 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.