Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zon 2.000 collegas dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.
Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!
In onze organisatie werken we in vier themas waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De themas zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.
Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.
En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.
Opdracht
Als adviseur ARBO en Veiligheid geloof jij dat een gezonde en prettige werkplek en werkomgeving van invloed is op het werkgeluk van jouw collegas en heb jij er plezier in voortdurend aan het werk te zijn voor hun welzijn. Jij bent iemand die makkelijk contact maakt en anderen weet te enthousiasmeren en mee te nemen in de visie van onze organisatie op een gezond en veilig werkplekbeleid. Jij vertaalt dit naar concrete resultaten in de vorm van snelle oplossingen, maar ook van projecten gericht op gezondheid en veiligheid.
Als adviseur maak jij dingen bespreekbaar. Het maakt jou niet uit of je in gesprek bent met een huismeester of directeur. Je kunt moeiteloos schakelen tussen de niveaus. Je zorgt voor de communicatie van de diverse arbo onderwerpen richting management en medewerker.
Jij bent het gezicht van veiligheid en gezondheid op de werkplek. In jouw dagelijkse werkzaamheden, verspreid over meerdere werklocaties van onze gemeente en je frequente contacten met je collegas vallen jou direct verbetermogelijkheden op. Deze signaleer je en als het een grotere aanpak vraagt dan kleine oplossingen, adviseer jij hierover aan je opdrachtgever. Hierbij maak je analyses, ontwikkel je plannen, die je samen met je collegas oppakt, waarbij jij in de gaten houdt of de plannen worden uitgevoerd. Je bent primair onder meer verantwoordelijk voor de regie op de diverse risico inventarisatie en -evaluatie (RI&E). Daarnaast ga je samen met je collega voortvarend aan de slag met het schrijven van arbobeleid voor onze organisatie. Dit resulteert uiteindelijk in het verder vorm geven van daaruit volgende processen.
In sommige gevallen ben je zelf, in je rol als preventiemedewerker, aan zet als het om de uitvoering van maatregelen gaat. Je zorgt dat je voldoende managementinformatie hebt om je plannen te toetsen en verbetervoorstellen te doen. Je werkt nauw samen met je collega-adviseur en onder meer de Ondernemingsraad.
Ook is een belangrijke taak om te zorgen dat je collega’s veilig en vertrouwd kunnen werken. Denk hierbij aan het creĆ«ren van een prettige, aan arbo-normering voldoende, werkplek en werkomgeving. Ook het verstrekken van beschermingsmiddelen hoort hierbij.
Vereisten
- Het ingediende CV bevat maximaal 5 paginas. Alle extra paginas boven de gevraagde 5 paginas worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
- De kandidaat is per maandag 16 juni 2025 beschikbaar voor 36 uur per week.
- De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding in richting van arbeids- en organisatiekunde of gezondheidsmanagement.
- De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring als ARBO adviseur.
Gunningscriteria te beoordelen door de aanbestedende dienst (weging, totaal 100 punten)
1. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in een gemeentelijke organisatie (50 punten).
2. De kandidaat heeft aantoonbare kennis over themas als RI&Es en veilig werken (maximaal 50 punten).
A: De kandidaat heeft alleen aantoonbare kennis van veilig werken (10 punten).
B: De kandidaat heeft alleen aantoonbare kennis van RI&Es (30 punten).
C: De kandidaat heeft aantoonbare kennis van RI&Es en veilig werken (50 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je zoekt van nature de verbinding en samenwerking.
- Je bent een echte aanpakker die vitaliteit uitstraalt en dat ook weet te vertalen in concrete resultaten.
- Je bent proactief.
- Je communiceert vlot en open en bent een goede penvoerder.
- Je beschikt over organisatievermogen en overtuigingskracht.
- Je weet feilloos prioriteiten te stellen en op overtuigende wijze zaken bespreekbaar te maken. Het boeken van resultaten past daar bij.
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Inkoop van gemeente Apeldoorn beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Opdrachtgever.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde selectiecriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten ontvangen op elke competentie een score (0, 3 of 5) van de opdrachtgever. Opdrachtgever behoudt zich het recht om de opdracht te gunnen aan inschrijving met de hoogste score op de competenties. Wanneer geselecteerde kandidaten onvoldoende scoren op de door de opdrachtgever beoordeelde competenties zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geĆÆnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
– De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
– Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
– Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien ƩƩn kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
– Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot 15 mei 09.00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op 16 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 23 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.