Omschrijving Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Opdracht
De afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) van de provincie Gelderland ondersteunt de klantgerichte benadering van de provincie met IT-hulpmiddelen. De interne organisatie wordt voorzien van oplossingen die werkprocessen ondersteunen ten behoeve van de buitenwereld: burgers, bedrijven en andere overheden. Tevens worden er informatiesystemen ingezet om de dienstverlening en informatiedeling ook elektronisch aan te bieden.
In deze dynamische en veelzijdige functie speel jij een sleutelrol in het ondersteunen van de afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) van Provincie Gelderland. Als ICT-professional ben jij verantwoordelijk voor de effectieve inzet van IT-hulpmiddelen en werk je zowel binnen reguliere beheerprocessen (zoals ITIL, ASL, BiSL) als aan diverse projecten. Jij zorgt ervoor dat alles soepel en efficiënt verloopt door het opstellen en onderhouden van werkinstructies en beheerdocumentatie. Jouw bijdrage is essentieel voor het optimaliseren van ICT-processen en het versterken van de IT-infrastructuur. Je stemt breed met anderen af, denk aan functioneel beheerders, database beheerders, architectuur, security, gebruikersgroepen etc.
Het I&A Beheer team bestaat uitcirca 30 medewerkers die zijn onderverdeeld in drie inhoudelijke teams: functioneel beheerders, een Azureteamen technisch applicatiebeheerders. Voor dit laatste team zoeken wij tijdelijk versterking. De reden is dat een deel van de collegas zich dit jaar bezig houdt met het migreren van applicaties naar Azure. De technisch applicatiebeheerders zijnverantwoordelijk voor hettechnisch applicatiebeheer van nagenoeg alle applicaties die de provincie beschikbaar stelt. De portefeuille van ruim 400 applicaties wordt momenteel beheerd op verschillende platforms, zoals Citrix (Ivanti), MicrosoftIntuneenAzureVirtual Desktop.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
De taken en verantwoordelijkheden van een senior technisch applicatiebeheerder bestaan met name uit:
- Het afstemmen van opdrachten met verschillende teams van de afdeling (soms op basis van SLAs) zodat de applicaties voldoen aan de overeengekomen prestatiekenmerken.
- Coördineren en oplossen van 2e- dan wel 3e lijns storingen, incidenten en problemen in samenwerking met leveranciers of supportpartijen.
- Bijdragen aan versiebeheer, configuratiebeheer en licentiebeheer.
- Begeleiden en uitvoeren van wijzigingen aan bestaande ICT-systemen, inclusief impactanalyses en bijdragen aan het besluitproces.
- Implementeren van nieuwe versies van (bestaande) applicaties; op vooraf bepaalde release momenten, buiten kantoortijd.
- Inbrengen van vaktechnische kennis in projecten en het monitoren van applicatieprestaties.
- Het opstellen en onderhouden van werkinstructies en beheerdocumentatie.
- Zorg dragen voor de financiële afhandeling en afstemming met externe partijen.
- Uitvoeren van technische (applicatie) testen tijdens update weekenden.
Eisen
Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 maal een periode van 6 maanden.
Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 augustus 2025 inzetbaar is voor minimaal 32 uur per week.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eis 1
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO ICT opleiding met minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de IT. Benoem de naam van de opleiding, de afstudeerrichting, de plaats en het afstudeerjaar. Benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde werkervaring is opgedaan.
Eis 2
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2018 – heden) in de functie van (technisch) applicatiebeheerder van bedrijfsvoering applicaties bij of voor een organisatie met 500+ medewerkers. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting in welke periode u bij of voor welke organisatie werkzaam bent geweest, het aantal medewerkers werkzaam bij deze organisatie en welke functie u heeft ingevuld gedurende deze periode.
Gunningscriteria
Wens 1 (25 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties (IaaS, PaaS), aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
a. Kandidaat beschikt over tenminste 5 jaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud- applicaties (IaaS, PaaS) (25 punten)
b. Kandidaaat beschikt over 3 tot 5 jaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties (IaaS, PaaS) (15 punten)
c. Kandidaat beschikt over 1 tot 3 jaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties (IaaS, PaaS) (5 punten)
d. Kandidaat heeft minder dan 1 jaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties (IaaS, PaaS) (0 punten)
Wens 2 (25 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met de methoden en technieken ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL, voor het beheren van de informatiesystemen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
a. Kandidaat heeft ervaring met alle vijf de methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (25 punten)
b. Kandidaat heeft ervaring met vier van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (20 punten)
c. Kandidaat heeft ervaring met drie van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (15 punten)
d. Kandidaat heeft ervaring met twee van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (10 punten)
e. Kandidaat heeft ervaring met één van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (5 punten)
f. Kandidaat heeft geen ervaring met de methoden en technieken ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL, voor het beheren van de informatiesystemen (0 punten)
Wens 3 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring met het beheren van de volgende applicaties: Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
a. Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van alle vijf de applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (20 punten)
b. Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van vier van de vijf applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (15 punten)
c. Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van drie van de vijf applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (10 punten)
d. Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van twee van de vijf applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (5 punten)
e. Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van één van de vijf applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe of heeft geen kennis van en geen ervaring met het beheren van de applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (0 punten)
Wens 4 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met Powershell scrips, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
a. Kandidaat heeft ervaring met het zelf creëren van Powershell scripts (20 punten)
b. Kandidaat heeft ervaring met het zelf aanpassen van bestaande Powershell scripts (10 punten)
c. Kandidaat heeft geen (of alleen lees/interpretatie) ervaring met Powershell scripts (0 punten)
Wens 5 (10 punten)
Kandidaat beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) en/of Azure Administrator (AZ-104) certificaat, aan te tonen met naam van de cursus/opleiding en het jaar waarin het certificaat is behaald.
a. Kandidaat beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) certificaat EN over een Azure Administrator (AZ-104) certificaat (10 punten)
b. Kandidaat beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) certificaat OF een Azure Administrator (AZ-104) certificaat (5 punten)
c. Kandidaat beschikt niet over een Azure Fundamentals (AZ-900) certificaat en niet over een Azure Administrator (AZ-104) certificaat (0 punten)
Competenties te toetsen in interview
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
- Gedrevenheid: Je bent nieuwsgierig, enthousiast, ambitieus/leergierig en volgt de ontwikkelingen in jouw vakgebied op de voet. Je bent breed inzetbaar en past je gemakkelijk aan aan een veranderende werkwijze of andere werktijden in een dynamische omgeving.
- Resultaat- en oplossingsgerichtheid: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover. Je denkt vooruit. Je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen. Bij tegenslagen geef je niet op en houd je de uitgezette lijn voor ogen.
- Samenwerkingsgerichtheid: Je levert een enthousiaste bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is. Je bent in staat om in teamverband daaraan te werken. Je raadpleegt en betrekt anderen, informeert anderen proactief en stemt af met anderen. Je bent sociaal en geeft ruimte aan anderen.
- Communicatieve vaardigheden: Jij krijgt er energie van om met veel verschillende mensen uit verschillende disciplines te werken. Je bent een makkelijk benaderbare teamspeler die goed uit de voeten kan met verschillende gesprekpartners. Je bent in staat om de anderen zelfstandig mee te nemen en te adviseren/begeleiden. Dit vraagt om het maken van verbinding, inlevingsvermogen, (organisatie)sensitiviteit, maar ook nieuwsgierigheid.
- Analytisch vermogen: Je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Verder spoor je mogelijke oorzaken van problemen op en zoek je naar ter zake doende gegevens. Je bent in staat onvolledige of onbetrouwbare informatie te identificeren en je kan hoofd- en bijzaken duidelijk onderscheiden.
De Externe wordt per competentie beoordeeld. Indien de Externe aan de competentie voldoet, krijgt de Externe de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
- Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie – 10 punten
- Voldoet voldoende aan competentie – 5 punten
- Voldoet onvoldoende aan competentie – 0 punten
In totaal zijn er vijf (5) competenties. De Externe kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.
Gestanddoeningstermijn
Een door Leverancier uitgebrachte Offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.
Procedure
De Procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de Offertes worden beoordeeld op de eisen en de (sub)gunningcriteria prijs en kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.
Social Return
De Provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, één daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten.
Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creëren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten.
De Social Return coördinator van de Provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coördinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.
CO2 resultaten
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze Leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw Opdracht én benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat externe kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze Opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) én een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze Opdracht.
Verbod op Russische betrokkenheid
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het de provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. De provincie Gelderland sluit een Leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart Leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte én bij de uitvoering van de Overeenkomst.
Leverancier verklaart in het bijzonder dat:
- a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland;
- b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd;
- c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b);
Indien de Opdracht aan Leverancier wordt gegund, bevestigt Leverancier door ondertekening van de Overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin.
Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de Overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat géén sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 27 mei 2025 .

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina Apply now. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 14 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.