Project Coördinator

mei 7, 2025
4500 - 6500
Application ends: mei 15, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Project Coördinator

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen. 


Door de energietransitie komt er meer werk op ons af dan ooit. Er rijden straks veel meer elektrische auto’s. We zoeken een alternatief voor gas. En we leveren massaal zelf opgewekte energie terug. Denk hierbij o.a. aan zonnepanelen op daken, zonneparken en windparken. Vragen van onze klanten worden daardoor steeds complexer en in het net zijn grote aanpassingen nodig. Tegelijkertijd zien we op de arbeidsmarkt een tekort aan technici, willen we de kwaliteit van ons werk verbeteren en moet onze efficiëntie omhoog. Dus zoeken we business consultants die hiermee aan de slag gaan! 


Je komt te werken bij de afdeling Zakelijk Project die grote elektriciteits- en gasprojecten uitvoert. De grote uitdagingen voor de Zakelijke Project Keten zitten in het verdubbelen van de capaciteit voor het uitbreiden en verzwaren van ons elektriciteitsnet, het halen van de doelstellingen voor gasvervangingen, het efficiënter maken van de werkwijze met aannemers in de afgesproken groeipaden van de nieuwe contracten en het professionaliseren van het projectmanagement.


Op dit moment wordt er invulling gegeven aan de overname van DNWG, de ‘Zeeuwse netbeheerder’. Deze opdracht gaat specifiek over ondersteuning van het Projectteam Zakelijk project, dat als doel heeft alle processen, activiteiten en mensen van de afdeling Projects van DNWG te laten landen bij de afdeling Zakelijk Project bij Stedin. Ten behoeve hiervan worden er implementatieplannen geschreven, die uiteindelijk uitgevoerd moeten worden. Hier kom jij als project coördinator in beeld.

Wat verwachten we van jou als project coördinator? 

  1. Ondersteuning Implementatie Activiteiten en Systeem- en Proceswijzigingen
      • Keten testen, inclusief opstellen van testscripts.
      • Verkrijgen van benodigde resources.
      • Planning en uitvoering van de tests.
      • Uitvoeren van gap-analyse en opstellen van features indien nodig op basis van bevindingen.
  2. Ondersteuning bieden bij het uitvoeren van de Implementatieplannen
    • Focus op de systeem- en proceskant.
    • Opvolging van de implementatieplannen.
  3. Begeleiden en Sturen van Projecten Migratie
    • Coördineren dat projecten conform kwaliteitseisen worden overgezet van de ene naar de andere projectomgeving.
    • Organiseren van het migratieproces.
    • Verwerken van migratie in een administratief proces.
    • Uitzetten en bewaken van gerichte opdrachten naar medewerkers die de handmatige migratie uitvoeren.

Jouw sterke punten. Worden wij blij van. 

Je hebt ervaring met het aansturen en implementeren van projecten. Je bent een aanpakker, communicatief sterk en neemt betrokkenen proactief mee in je plannen. Je maakt gemakkelijk verbinding en vraagt door. Je bent iemand die graag en goed de regie voert en besluitvaardig is. 

  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de energiemarkt, bij voorkeur kennis van netbeheerdersprocessen.
  • Minimaal 2-3 jaar werkervaring in (business) consultancy en/of projectmanagement.
  • Ervaring met change/verandermanagement.
  • Competenties die we hierbij vragen:
    • Analytisch & conceptueel – in relatie tot het doen van fit-gap analyses, het ophalen van functionele behoeften en het uniformeren van werkprocessen binnen de juiste context.
    • Assertiviteit – in relatie tot proactief met een onderwerp aan de slag gaan en zelf met een aanpak komen.
    • Ervaring met transformatieprogramma’s in grote organisaties met breed stakeholderveld.
    • Nauwkeurig – in relatie tot het uitwerken van business wensen naar functionele wensen en requirements en het track houden van waardecreatie.
    • Organisatiesensitief – in relatie tot goed en snel de organisatie tot zich kunnen nemen en informele versus formele besluitvormingen goed weten in te zetten om weerstand preventief aan te wijzen en te tackelen.
    • Aantoonbare affiniteit met IT/projectbeheersing.
    • Kennis/vaardigheden van Prince2/IREB/IPM-model/SAFe zijn een pre.

Goed om te weten: Bij Stedin hebben we genoeg te doen. Daarom is deze rol voor minimaal 32 uur beschikbaar. Nog meer uit je rol halen? 40 uur werken kan natuurlijk ook! 

Een goed team. Daar hoor je bij. 

Het team waarin je komt te werken is onderdeel van de afdeling Change & Support binnen Zakelijk Project dat onderdeel uitmaakt van de operationele uitvoering van grote elektriciteits- en gasprojecten. Het team bestaat uit twintig professionals: een mix van jonge mensen en collega’s met jarenlange ervaring. Want samen leren we van elkaar en komen we tot de beste oplossing. Je directe collega’s zijn bijvoorbeeld support analisten, proces experts, klantexperts of business analisten. 

Zo vertelt Zana, wellicht jouw toekomstige collega: “De diversiteit van de werkzaamheden en de gezelligheid van het team maken het werk leuk en uitdagend. We zijn flexibel en leggen gemakkelijk de verbinding met collega’s binnen de keten om processen te optimaliseren. ”


We werken volgens ons Stedin@Work concept. Je werkt ongeveer de helft van de tijd op ons kantoor op één van onze locaties in Rotterdam of Goes. De andere helft van de tijd werk je thuis. Wel zo flexibel.

Interesse? 
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina ‘Apply now’. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 15 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.