Projectleider Relatie- en Scheidingsteam Zwolle

Application ends: mei 12, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Projectleider Relatie- en Scheidingsteam Zwolle

Organisatie


In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht


Zorgdragen dat de projectstatus van het ‘Relatie- en Scheidingsteam Zwolle’ (RSTZ) opgeheven kan worden en dat het team als regulier onderdeel van de organisatie door kan. Daarnaast het verder brengen van een aantal taken zodat het RSTZ nog preventiever gaat werken.
– Het samen met de afdeling en het team afmaken van het conceptcommunicatieplan en de eerste acties – laaghangend fruit zoals de vindbaarheid van de website en het inzetten van social media – in gang zetten.
– Samen met het team een plan maken om nog preventiever te werken.
– Het team activeren om het nieuwe effectievere en efficiëntere monitoringsysteem goed bij te houden.
– Het samen met het team opnieuw intensiveren van de relatie met de 2e schil, onder andere in het inloopspreekuur.
– Het samen met de teamleider uitwerken van vraagstukken vanuit het inrichtingsplan Sociaal wijkteam Zwolle:
– Het beschrijven van processen en werkwijze en geborgd in het kwaliteitssysteem.
– Het maken van een overzicht van taken voor de operationele fase, het vastleggen van de bijbehorende afspraken met de verantwoordelijke personen en de daadwerkelijke overdracht van deze taken.
– Het borgen van aanpassingen in het ICT-systeem.
– Het maken van een voorstel voor de KPI’s, zodat de organisatie kan sturen op resultaten.
– Het beschrijven van de bijzonderheden wat betreft communicatie.

Eventuele  coaching en training op taken die sociaal werkers doorgaans niet uitvoeren, zoals:
– Adviseren over het aanscherpen preventieve opdracht van het RSTZ. Het gaat hierbij om ouders steeds eerder bereiken.
– Verantwoordelijk voor het op peil houden van de praktische ondersteuning aan ouders door kennisontwikkeling van het team en het invliegen van de 2e schil (en in uiterste gevallen andere experts). Hierbij hanteren we het uitgangspunt dat ouders niet van het kastje naar de muur gestuurd worden.
– Ervoor zorgen dat de 2e schil goed blijft aangesloten. Stimuleren dat dit een samenspel blijft, waarin we elkaar kunnen versterken.
– Borgen inhoud leergemeenschap, verbinding met het RSTZ en leergemeenschap blijven prioriteren.
– Borgen en doorontwikkelen Relatie- en Scheidingsspreekuur in afstemming met de teamleider.
– Eerste aanspreekpunt zijn voor zowel de interne organisatie als voor partners/andere gemeenten.

Vereisten 


1. Aantoonbare wo master opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider op sociaal gebied binnen een overheidsinstelling;
3. Aantoonbare kennis van de materie: relaties en scheiden;
4. Aantoonbare werkervaring met het ontwerpen vanuit de leefwereld van de doelgroep (Design Thinking en agile) (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
5. Aantoonbare werkervaring als coach of trainer om het team te begeleiden bij projectmatig werken.

Selectiecriteria


6. Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met inwoners bij doorontwikkeling dienstverlening Relatie- en Scheidingsteam (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (20 punten);
7. Aantoonbaar (sociale) netwerk van de gemeente Zwolle (15 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met coaching van medewerkers en teams (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het faciliteren van bijeenkomsten (5 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het geven van trainingen (20 punten);
11. Aantoonbare werkervaring in communicatietrajecten (5 punten);
12. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider op sociaal gebied binnen een gemeentelijke instelling (20 punten).

Competenties


– Facilitator;
– Trainer;
– Ervaring met Design Thinking en agile werken.

CV-eisen


Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen


Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Donderdag is teamoverleg dus deze is in principe minimaal één keer per maand verplicht.

Planning


De fysieke gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 mei 2025 van 14.00 uur tot 16.00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina ‘Apply now’.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 12 mei 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.