Medewerker Debiteurenbeheer
Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.
Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.
Opdracht
– Bewaken en beheren van openstaande vorderingen van cliënten zonder lopende uitkering;
– Opstellen van maatwerk betalingsregelingen, afgestemd op de situatie van de cliënt;
– Telefonisch en schriftelijk informeren van cliënten over betalingsmogelijkheden;
– Proactief stimuleren en versnellen van betalingen;
– Tijdig versturen en opvolgen van betalingsherinneringen;
– Invorderen van schulden krachtens het Bbz 2004;
– Bewaken en invorderen van gevestigde krediethypotheken;
– Beoordelen van kwijtscheldingen en het buiten invordering stellen van oninbare;
– Onderhouden van relaties zoals met cliënten en incassobureaus.
Vereisten
1. Minimaal een afgeronde MBO4 opleiding in administratieve richting;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker debiteurenbeheer bij een gemeentelijke instelling;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor Sociaal Domein en MS office;
Gunningscriteria
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een administratie Debiteurenbeheer van een gemeente (35 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de suite voor Sociaal Domein benoem in het cv waar dit is opgedaan (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet, benoem waar dit is opgedaan (30 punten);
7. Beschikbaar om op dinsdag op locatie in Leidschendam te werken (20 punten).
Competenties
Je hebt scherp oog voor detail, je bent collegiaal en klantvriendelijk en je kan je goed verwoorden in woord als in geschrift. Je hebt affiniteit met administratieve processen en geautomatiseerde gegevensverwerking. Daarnaast beschik je over de volgende eigenschappen:
– Kwaliteitsgericht;
– Analytisch vermogen;
– Integriteit;
– Verantwoordelijkheid;
– Positieve instelling, zelfstandig en proactief.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in ieder geval dinsdagochtend, overige uren in overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 15 mei 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina ‘Apply now’.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 13 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.