Jeugdconsulent Regievoering
Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.
Algemene informatie
Het Centrum voor Jeugd en Gezin in Kampen (CJG Kampen) is de plek waar ouders, kinderen, jongeren tot 18 jaar en professionals dagelijks terecht kunnen met vragen en / of ondersteuning op het gebied van opgroeien, opvoeden en jeugdhulp. Het CJG doet dit in opdracht van de gemeente Kampen, de gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Jeugdwet..
Wat wordt er van je verwacht?
Het CJG is de toegang tot de geïndiceerde jeugdhulp. Wanneer ouders met een hulpvraag komen, kijk jij als jeugdconsulent of er geïndiceerde jeugdhulp noodzakelijk is. Je bent niet de hulpverlener van het gezin maar staat aan de zijlijn om te zorgen dat de juiste hulp wordt ingezet en dat de doelen en resultaten door de zorgaanbieder worden behaald. We verwachten van jou als jeugdconsulent naast een sociale ook een zakelijke houding. Je werkt samen in een team met jeugdconsulenten, waarbinnen ook een gedragswetenschapper onderdeel is.
Je taken zijn onder andere:
Regievoering: Je bent verantwoordelijk voor het coördineren en regisseren van de hulpverlening aan jeugdigen en hun gezinnen. Dit doe je vooral binnen gezinnen waar er sprake is van complexe problematiek. Je zorgt ervoor dat de juiste zorg en ondersteuning worden geboden door verschillende betrokken partijen, zoals scholen, zorginstellingen en andere hulpverleners.
Coördinatie van zorg:
Je bewaakt de voortgang van de hulpverlening en zorgt ervoor dat de verschillende betrokken partijen goed samenwerken. Je organiseert regelmatige evaluaties om de effectiviteit van de geboden zorg te beoordelen en indien nodig aanpassingen te doen.
Administratie en rapportage:
Je houdt nauwkeurige administratie bij van alle contacten, verslagen en genomen stappen. Je stelt rapportages op over de voortgang en resultaten van de hulpverlening, zowel voor intern gebruik als voor externe instanties.
Vereisten
1. Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in richting Maatschappelijk Werk, Pedagogiek of Sociaal Pedagogisch hulpverlener;
2. Een geldige SKJ of BIG registratie, aangetoond doormiddel van het registratienummer en de verloopdatum;
3. Minimaal 1 jaar werkervaring in een wijk- of toegangsteam binnen de jeugdhulpverlening of bij de gemeente.
Selectiecriteria
4. Minimaal 3 jaar werkervaring in een wijk- of toegangsteam binnen de jeugdhulpverlening of bij de gemeente (35 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het zelfstandig maken van beschikkingen, benoem duidelijk waar deze is opgedaan. (25 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in het analyseren van de hulpvraag en het rapporteren van bevindingen, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met procesregie op het gebied van jeugdhulp (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Signs of Safety, benoem waar dit is opgedaan (5 punten).
Competenties
We zoeken een klantgerichte en sociaal vaardige jeugdconsulent. Een jeugdconsulent die het overzicht kan houden, maar die ook een uitdagend gesprek niet uit de weggaat. Waarbij je als jeugdconsulent je onafhankelijke positie moet kunnen blijven bewaken terwijl de emoties hoog kunnen oplopen. Je bent proactief, weet te relativeren, je bent flexibel en betrouwbaar.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 mei 2025.
Geïnteresseerd?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina ‘Apply now’. De reactie termijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 7 mei 2025, 09.00 uur, wij ontvangen graag jouw reactie uiterlijk 1 dag voor sluiting van de opdracht.